5 Základních principů hubnutí0149938953

Blížíme se k polovině ledna. Kolik z vás už začíná opouštět své původní předsevzetí, že s novým rokem začne cvičit, bude jíst zdravě nebo sníží váhu? Chtěla bych všem, kdo si nějaké předsevzetí do nového roku dali, pomoct svých cílů dosáhnout. Zformulovala jsem několik zásadních principů hubnutí. Pokud se těchto principů budete držet, rozhodně se vám za vaší vysněnou postavou půjde mnohem lépe.

 

1. Myšlenky jsou tvořivé

 

Prvním principem je uvědomění si faktu, že myšlenky jsou tvořivé a tudíž přinášejí výsledky. Příjemné myšlenky a prožitek přinášejí pozitivní a příjemné výsledky, negativní myšlenky tvoří výsledky negativní. Je to velice jednoduché.

 

Naše myšlenky jsou neviditelné stejně jako vzduch, ale o tom, že vzduch skutečně existuje, nikdo nepochybuje. Přitom si stačí jen vyzkoušet malé cvičení a okamžitě vliv myšlenek ucítíte. Vyzkoušejte si, co s vámi udělá představa nepříjemného a smutného zážitku a hned na to se přelaďte do jakékoliv vaší příjemné zkušenosti. Uvidíte ten rozdíl. Proč tedy tak jasný fakt, že myšlenka je skutečná a že je tvořivá, většina lidí přehlíží?

 

2. Jídlo samotné vám nadváhu nezpůsobuje

 

Uvědomte si, jaké myšlenky se vám vybaví, když se blíží čas oběda a vy začnete přemýšlet, co si dáte. Napadne vás dát si s kolegy hotovku s knedlíkem nebo co takhle smažák s hranolky? .... co následuje pak? Pokud řešíte nadváhu, určitě se dostane ke slovu myšlenka, že by to bylo fajn, ale je to tučné, smažené, moučné, nezdravé......atd. a že to půjde určitě zase na váhu. Takže začnete vymýšlet, alternativu toho, aby to jídlo, na které máte chuť, bylo méně kalorické. Anebo si dáte vysněné tučné, smažené nebo nezdravé jídlo a smíříte se s faktem, že po tom jídle určitě zase trošku přiberete. A jsme zase u myšlenek. Pokud jste si své myšlenky zaznamenali, tak zjistíte, jak moc vám mysl a její způsob uvažování určuje, jak dané jídlo vnímáte a jaké emoce, pocity a tudíž další tvorbu a realizaci na svém těle budete zažívat.

 

Z prvního a druhého bodu tedy vyplývá, že nadváhu nezpůsobuje to, co jíte, ale vy si předem svými myšlenkami určíte, co má tělo udělat s jídlem, které jste se rozhodli sníst.

 

Všechno, co se vám s tělem děje, tedy štíhlost nebo nadváha - určují vaše myšlenky.

 

Na našem těle (a dokonce i v našem životě) neexistuje nic, co by nejdříve neprošlo naším myšlením. Není to tedy jídlo, které by způsobilo nadváhu, ale vaše myšlenky, co dané jídlo s vaším tělem a proporcemi udělá. Jestliže si své myšlenky uvědomíte, (a tím se dostáváme k vědomí – vědomé hubnutí) bude i ve vaší moci tyto myšlenky změnit.

 

3. Postoj a přesvědčení jsou důvodem příčin nadváhy a obezity

 

Hlavní příčinou nadváhy je to, čemu věříte, na co myslíte, s čím jste se ztotožnili a čemu věnujete pozornost.Příčinou, která nikdy nepřestane přinášet výsledky, je myšlenka. Je tedy zapotřebí, abyste si začali svých myšlenek všímat, případně si je zapisovat. A jakmile budete mít seznam zapsaným myšlenek, vymyslete si, kterými jinými, pro vaše tělesné proporce přívětivými, byste je chtěli nahradit.

 

Říkají vám něco věty typu?

 

- Tloustnu i po vodě

- Tloustnu, jakmile se na jídlo jen podívám

- Ať dělám, co dělám, nejde mi zhubnout

- Nemůžu se na sebe ani podívat

- Myslím, že zhubnout bez diety je nemožné

- Hubnutí je odříkání si jídla

- Hubnutí je vyčerpávající, protože pořád myslím na jídlo

 

Ano, všechno tohle platí a také se to tak děje, přesně podle vašeho scénáře. Jakmile si to myslíte nebo jste s těmito větami zajedno, pak se to realizuje. Tělo nemá jinou možnost, jak se chovat jinak. Mozek a v něm myšlenkové pochody určují, jak bude vaše tělo vypadat. Tělo je jen výkonným činitelem, které samo o sobě bez myšlení není ničím jiným než masem, hmotou.

 

4. Vy sami jste si tvůrcem svého těla

 

Když si uvědomíte předešlé 3 body, pak se dostáváme ke čtvrtému, který je zásadní. Vy sami jste si tvůrcem svého těla. Ve vás je „někdo“, kdo umí vaše myšlenky pozorovat, uvědomovat a následně i měnit. Je tedy zapotřebí začít tedy pozorovat a postupně měnit své vnitřní myšlenkové procesy. Nikdo jiný zvenku vám toto udělat nemůže. Může vám pomoci se ve vašem myšlení vyznat, pomoci rozpoznat negativní myšlenkové konstrukty, ale jediný, kdo je může změnit, jste vy sami. Převezměte tedy otěže svého života, v případě hubnutí – otěže vašeho těla, do svých rukou a rozhodněte se, jak má vaše tělo vypadat.

 

Ovlivnit můžete jen to, čeho jsme si vědomi

 

Je tedy velmi důležité, abyste si své myšlenky o sobě, o svém těle začali uvědomovat. Nejlepším způsobem je zapisování si toho, na co myslíte, když vás přepadne chuť k jídlu, když si jídlo připravujete, nebo když ho jíte. Zapisujte si všechno, co si myslíte o jídle, o těle a o hubnutí nebo nadváze. Velmi důležitou součástí je naučit se myšlenky nehodnotit. Nedávat jim znaménko plus nebo mínus. Tím, už se s nimi ztotožňujete a uvádíte v život a realizaci. Všímejte si toho, jakým způsobem se rozvíjejí ve vaší hlavě myšlenky a k čemu směřují. Až budete mít seznam vašich myšlenek, začněte postupně nahrazovat ty, které vám nevyhovují na ty, které vám dělají dobře.

 

5. Odměňte se za změnu ke štíhlému myšlení

 

Naučili jsme se fungovat za odměnu, nechce se nám pracovat zdarma, bez odměny. Náš mozek je tak naučený, očekává za námahu nějakou odměnu. Většina mentálních programů vedoucích k nadváze je založena právě na odměně. Uvědomte si, co vám dělá dobře, když myslíte na jídlo. Těšíte se na příjemné pocity, které jsou vyvolány reakcí na chuť jídla, na pocit nasycení. Stejné je to i s přeprogramováním mozku. Pochvalte se za to, že jste si v sobě identifikovaly nežádoucí programy a změnily je na pro vás příjemné. Naučte svůj mozek a mysl vyžadovat pozitivní změny v myšlení. Díky tomu získáte více vnitřní motivace pokračovat dál v odhalování dalších mentálních konstruktů, které brání v hubnutí a ve formování do vaší vysněné postavy.

 

Většina lidí má bohužel snížené sebevědomí a tak se na sebechválu dívá jako na něco negativního a trvá si na nelásce vůči sobě. Je to jen převlečená falešná skromnost, kterou je třeba si otevřeně přiznat. Tím, že se člověk nechválí, očekává a vyžaduje pochvaly od okolí a s těmi, kdo je nechválí hůř vycházejí a nelíbí se jim, když se někdo pochválit umí a považují ho za egoistu. Není to úplně lehké si toto přiznat, ale i tohle vychází z vnitřních mentálních přesvědčení o sobě a svém těle, to vše vychází z naší mysli.

 

Co říct na závěr?

 

Když si tvořivost myšlenek začnete uvědomovat, začnete být k sobě hodní, začnete se odměňovat, začnete na sebe láskyplněji myslet a možná nejen k sobě, ale i ke svému okolí, protože si uvědomíte, jakým způsobem svým myšlením ovlivňujete sebe a své okolí a jakým způsobem si vytváříte nejen tělo, ale celý svůj život.